Korzystne warunki panujące w pomieszczeniu, poprawiają wydajność, samopoczucie oraz motywację pracowników. Nic, więc dziwnego, że klimatyzator stał się jednym z istotniejszych elementów wyposażenia każdego biura. Na co, zatem zwrócić uwagę, podczas wyboru klimatyzacji? Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem.
Jak wybrać klimatyzację do biura?
Decydując się na zamontowanie klimatyzacji w biurze, należy dopasować urządzenie do pomieszczenia. Warto, zatem wziąć pod uwagę jego wielkość. Klimatyzator o innej mocy chłodniczej sprawdzi się w niewielkich firmach, inny w dużych przedsiębiorstwach. Im większa przestrzeń do schłodzenia, tym większą moc trzeba wybrać.
Przed zakupem urządzenia, powinno się przeanalizować kilka istotnych kwestii, takich jak:
- liczba pomieszczeń do ogrzania i ochłodzenia,
- lokalizacja, w której zostanie zainstalowany klimatyzator,
- nasłonecznienie pomieszczenia,
- ilość sprzętów elektronicznych znajdujących się w biurze,
- liczba osób pracujących w miejscu zamontowania jednostki,
- wielkość okien.
Jaki klimatyzator wybrać do biura?
Jednym z najpopularniejszych klimatyzatorów do biura jest urządzenie split, które obsługuje jedno pomieszczenie. Jednostka zewnętrzna połączona jest z wewnętrzną przewodami, które są wypełnione czynnikiem chłodniczym. System klimatyzacji split charakteryzuje się cichą pracą oraz skutecznym grzaniem i chłodzeniem pomieszczenia.
Wśród najlepszych klimatyzatorów do biura, należy wymienić także urządzenia typu multi split, które umożliwiają schładzanie kilku pomieszczeń w tym samym czasie. Przedsiębiorcy, którzy dysponują ograniczoną przestrzenią i nie mają możliwości zamontowania większej ilości jednostek zewnętrznych, powinni zdecydować się na ten rodzaj klimatyzacji.
Klimatyzator multi split jest niezwykle wygodny i łatwy w zarządzaniu. Każdą z zainstalowanych jednostek można obsługiwać indywidualnie, ustawiając temperaturę w zależności od preferencji osób przebywających w danym pokoju.
Kolejną z bardzo chętnie wybieranych opcji, jest przenośny klimatyzator do biura. Urządzenie wyróżnia się atrakcyjną ceną oraz trochę głośniejszą pracą niż systemy split i multi split. Decydując się na mobilny klimatyzator, należy pamiętać o tym, aby odprowadzać ciepłe powietrze na zewnątrz.
Jakie są zalety klimatyzacji w biurze?
Bez względu na wielkość oraz ilości pomieszczeń biurowych, warto rozważyć zakup klimatyzacji. Urządzenia charakteryzują się wydajnością, niskim poziomem hałasu oraz efektywnym schładzaniem. Ponadto nie generują wysokich kosztów związanych z ich użytkowaniem.
Klimatyzacja w biurze stwarza komfortowe warunki, dzięki utrzymywaniu odpowiedniej temperatury. Dzięki niej, poprawi się samopoczucie oraz wydajność pracowników, a także zmniejszy się ryzyko uszkodzenia sprzętów elektronicznych.
Nowoczesne klimatyzatory do biura wyróżniają się bardzo łatwą obsługą. W prosty sposób każdy z pracowników może ustawić temperaturę w pomieszczeniu w oparciu o własne preferencje, po to by zagwarantować sobie korzystne warunki pracy.
Obecnie na rynku poza standardowymi klimatyzatorami, można znaleźć również wiele ozdobnych urządzeń, które wpiszą się wystrój pomieszczenia.
Dlaczego firma powinna zainwestować w klimatyzację?
Zakup klimatyzacji do biura ma wiele korzyści, dlatego każdy przedsiębiorca powinien się zdecydować na zainstalowanie klimatyzatora we firmie. Oto kilka powodów, dlaczego warto to zrobić.
- mniejsza wilgotność powietrza w pomieszczeniu,
- komfortowe warunki pracy niezależnie od panujących na zewnątrz warunków pogodowych,
- proste zarządzanie temperaturą,
- wydajniejsi pracownicy,
- wygoda klientów,
- dobra jakość powietrza,
- lepsze samopoczucie,
- mniej problemów zdrowotnych (przeziębień czy alergii).
Podsumowanie
Podczas wyboru klimatyzacji do biura, przedsiębiorca powinien zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, takich jak metraż pomieszczenia, miejsce zamontowania urządzenia, ilość sprzętów RTV i AGD czy liczbę pracowników. Umożliwi to wybranie odpowiedniego klimatyzatora, który pozwoli stworzyć korzystne warunki dla zdrowia i do pracy oraz podwyższy standard firmy.